Mina hårvårdsprodukter

+  

Jag fick en kommentar där en tjej undrade vad jag använder för mitt lockiga hår och det är verkligen inte mycket ska jag få tala om.

Jag först berätta att jag inte alltid haft lockigt hår. Jag hade väldigt rakt och långt hår när jag var liten. Sen i ca 6 års åldern klippte jag av det så att jag hade page och detta hade jag fram tills jag gick i 4:an-5:an då jag började sparade ut det igen. Det var då det började hända grejer. Ju längre mitt hår blev, ju mer lockar blev det. Hela sexan skämdes jag så mycket att min mamma fick hjälpa mig (jag har väldigt tjockt hår) att platta håret varannan dag. Men med tiden lärde jag mig att det kanske är fint med lockigt hår och så fick det bli. Jag slutade platta mig. Jag har faktiskt lärt mig att tycka om mitt hår.

Mitt hår är extremt lättskött. Det enda jag gör är att tvätta det varannan-var tredje dag med schampo för färgat hår (jag har slingor) och istället för balsam använder jag en helt otroligt bra inpackning från Keune.



Produkterna på bilden är:

Hårspray från Matrix: Den bästa jag har testat och den försvinner verkligen inte under dagens/kvällens gång. Oftast sätter jag upp min lugg men när jag har den nere och har plattat den då använder jag denna hårsprayen.

KEUNE - straight and style: Detta är en produkt som är bra varken om man har rakt hår eller lockigt. Har man rakt hår så blir håret superrakt och produkten gör så att man får mer kontroll över de där "babyhåren".
Har man lockigt hår som jag så gör den att lockarna blir mer fasta. Håret blir mindre burrigt. Den är verkligen något jag nuförtiden inte kan klara mig utan!

Ref 303: Detta är en saltvattensspray som gör att håret blir otroligt lätt att reda ut och det också några dagar efter att du använt den. Jätte bra om man har det problemet!


KOMMENTARER

emelie
+  

hihi okej ;D

simone
+  

Sv: Det är verkligen grymt svårt om det ska vara sött, snyggt, stilrent.. jaa, jobb! ;)

Neha
+  

Tack så hemskt mycket. Vad glad jag blir=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till denna blogg!

Linda, 22 år ifrån Göteborg. Jag studerar Digital Design och har just nu en projektanställning som webbutvecklare. Här i bloggen kommer ni få följa mig genom mina studier inom Digital Design för att nå fram till mina mål, att bli en fastanställd webbutvecklare.



RSS 2.0