nageltutorial

+  

Jag fick en fråga från en tjej om jag kunde visa hur jag gjorde mina naglar som jag hade igår. Jag hade faktiskt redan tagit kort för att kunna göra en tutorial, så here it goes!



Behöver:
En nagelbandskräm eller handkräm
Ett rosa/metallic lack. Jag använder mig av Maybelline NY i färgen Porcelaine
Ett vitt lack. Jag använder mig av mavala nr 49 White
Ett topplack. Mitt kommer från Mavala.

1. Smörj in!
Om du smörjer in naglarna en stund innan du ska måla dina naglar så kommer nagellacket hålla längre eftersom nageln då redan fått fukt. Då behöver inte nageln ta åt sig av lackets fukt vilket gör att lacket inte blir torrt och inte flagnar lika lätt.

2. Lack 1
Jag lackar mina naglar med det rosa skimmriga lacket. Två lager var lagom med den här färgen som jag använde.



3. Pricka rätt
Dags för prickarna. Jag har använt mig av en liten pappersbit att lägga lite lack på och en tandpetare och en gammal söndrig hårnål till att göra prickarna med. Sen är det bara att göra lite prickar. De stora prockarna gjorde jag med hårnålstippen och de små med spetsen på tandpetaren.





4. På topp!
Sist men inte minst, topplack. Jag brukar ta två lager för att det verkligen ska hålla!

Slutresultatet:



KOMMENTARER

malin [fotoblogg]
+  

sv: åh tack så mycket =)

SARASTiLLE
+  

Hej!

För första gången någonsin har jag en "dagens blogg"-tävling på min blogg. Dock är det inte riktigt samma sak som Dagens blogg. Läs mitt senaste inlägg på bloggen om du är intresserad av att vara med och tävla om lite extra publicitet!

KRAM :)

Linnea
+  

sv: åååh vad snällt :) tack!

MissCM
+  

sv: okej :D hur är allt annars? :)

E M M A
+  

sv: okej, tvn som gäller :P

när börjar du skolan? :)



vad kul :) tyvär så har jag inte bloglovin, men jag kan ju följa din blogg ändå ;)

PETRAH AKA SHORTY
+  

svar: aw tusentack :D kramar!

MissCM
+  

sv: hehe okej :p vad är det för något? :P haha.

Nathalie
+  

Haft en bra helg såhär långt?:)

josefin
+  

snyggt nagelack!

Madeleine
+  

Sv; Tack! Ja, allt är bra med mig. Hur är det sj?



http://colourblue.blogg.se

http://colourblue.blogg.se

Emma
+  

sv: taaack!:D

MissCM
+  

sv: jahaa, okej! :) haha. känns lite mobbat att fråga :P känns som något man bör känna till :P

+  

varsågod, jadå allt är bara bra ;]

hur är det själv ? :)

MissCM
+  

sv: haha nä precis.. speciellt inte om man inte bor i den stader ;p hehe

FANNY
+  

sv: tacktack! jodå, själv? :)

E M M A
+  

sv: vad fuskigt, själv börjar jag den 19e :P

haft en bra lördag? :)

SARASTiLLE
+  

GRATTIS! läs mitt senaste inlägg för att se min kommentar! :)

kajsa
+  

Härligt (y)

va fint det blev (a)

m
+  

goodmorning, är allt väl idag? :)

Nathalie
+  

jag har också haft en bra helg:) hur ser planerna ut idag?

caroline
+  

svar:Om du går in under kategorin CAROLINE så tror jag att de finns nån video där jag sjunger, och kanske även under Musik/Film om du letar ner en bit !=)

m
+  

sv' åhtack :D härligt att höra. jotack bara bra.

Elin
+  

Sv: Tack :)

Carina
+  

Vad kul att du delar med dig av tips :)



Sv: okej, det kan jag förstå.. inte sista gången jag beställer cosmopolitan ;)

PAM :)
+  

Sv: tack så mkt, allt bra?:D

Linnéa
+  

Fina naglarna blev! :)

Linnéa
+  

sv: jadå :D sj?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till denna blogg!

Linda, 22 år ifrån Göteborg. Jag studerar Digital Design och har just nu en projektanställning som webbutvecklare. Här i bloggen kommer ni få följa mig genom mina studier inom Digital Design för att nå fram till mina mål, att bli en fastanställd webbutvecklare.



RSS 2.0