Har ni tänkt på en sak...

+  

Alltid när man möter någon på gatan, alltså går åt olika håll, så blir det lite förvirrat. Ska man kolla på personen eller ska man inte. Jag brukar alltid kolla upp och kanske le om personen ifråga ser allmänt glad ut, dock är det många gånger dom inte svarar min blick utan flackar med blicken åt mitt håll och sen åt det andra. Vad gör att folk är så himla rädda att titta varann i ögonen?

Jag tittar alla i ögonen faktiskt men vissa har idén att de inte kan kolla någon som de inte känner riktigt väl i ögonen och det tycker jag är synd. Jag anser nämligen att det är genom ögonen man lär känna en människa. 

Vad tycker ni?  

KOMMENTARER

Malin
+  

Haha, jag håller med dig xD Har aldrig tänkt på det förut jag brukar nästan alltid heja om dom tittar på mig annars går jag bara rakt förbi och försöker fokusera blicken på något annat x)

Ninnis fotoblogg
+  

Svar: TACK!

sandra
+  

Ja, ja tkr också de e konstigt! men ibland tror jag att man inte tänker på det, ja menar ibland är ja väldigt fokuserad på nåt annat o går o tänker, o inser efter att ja passerat nån att de log mot mig :P men för de mesta är ja som dig, o försöker sprida glädjen så att säga. de e faktiskt väldigt härlig känsla när man verklige lyckas med detta, efter att ja blev tillsammans me sean igen så va ja så uppåt att ja vet inte vad, satt o sjöng högt på tåget hem från lerum, och log HELA vägen, och tågkonditorn såg nog mig för när ja sen gick av o log STORT mot honom så log han nästan lika stort tillbaka :P de va nog bästa resultatet ja nånsin fått av att le-till-främling :P

men ja e på din sida! Tkr man kan lägga Lite mer energi på att försöka sprida positiviteten här på sveriges gråa gator. :)

Z A N D R A :)
+  

sv: kul att du är med :D



allt bra?

+  

Stämmer ju så bra! Slår aldrig fel att den man möter flackar väldigt mycket med blicken. "Ska jag kolla eller ska jag inte kolla?" Väldigt förvirrande får jag säga :)

Simone
+  

Ögonkontakt, helst - ja tack! :)

Simone
+  

sv: Sant, vatten är alltid gott! Jag glömmer bara av det ;P

vesna.blogg.se
+  

jaa :)

Simone
+  

sV: Tack så hemskt mycket! Vad snäll du är :D

Jojjo*
+  

Nu är det dags igen!

Änmäl dig till Veckans blogg nu och ta chansen att vinna en veckas länkning + titeln Veckans blogg!



http://jojjjjoh.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till denna blogg!

Linda, 22 år ifrån Göteborg. Jag studerar Digital Design och har just nu en projektanställning som webbutvecklare. Här i bloggen kommer ni få följa mig genom mina studier inom Digital Design för att nå fram till mina mål, att bli en fastanställd webbutvecklare.



RSS 2.0