Recension - Elsas mode

+  

Jag lovade för cirka en vecka sedan att skriva en recension på "Elsas mode" så, det är väl endå påtiden att göra det nu kanske.

Elsas Mode kan faktiskt vara en av de bästa chick-lit böckerna jag har läst. Speciellt när man har en egen blogg blir denna bok väldigt intressant. Elsa tar oss med i den innersta mode-klicken i Stockholms innerstad och ingenting utelämnas. I boken droppas det märkesnamn, personer och sevärdheter friskt och det är det som gör boken både unik, spännande och mer levande.

Boken visar Elsas liv ifrån att komma från storstaden NYC, göra ett snabbt stopp hemma i Borås för att sedan åka vidare till en annan storstad, Stockholm, där hon inte trivdes alls i början. Ändå utåt i bloggen visas bara de fina sidorna. Hon tar bilder på dyra inköp, som hon egentligen inte haft råd med utan spara, t alla sina små slantar till. Det näms dock aldrig i bloggen.

Elsas syn på saker och ting och hennes liv, som i slutet av boken faktiskt blir så glamouröst som hon alltid skrytit om i bloggen, gör henne verkligen unik och väldigt inspirerande. Hon tar allt med en klackspark även om det går utför. Det är bara att andas och sedan ta ett steg vidare. Hennes humörsvängningar är också det som gör henne till en tjej som man faktiskt kan relatera till, tillskildnad från många andra bok-karaktärer.

Det tycker jag är viktigt att komma ihåg att de som syns utåt i en blogg är inte alltid sanningen. Vissa ljuger för läsarna och vissa förvrider sanningen så att det ska se ut som att man har ett lite mer fint och glamouröst liv än vad man egentligen har. Även fast man tror att man känner en människa bara efter att ha läst hans/hennes blogg så behöver inte det vara fallet. Det finns mycket av en människa som aldrig syns på bloggar, på både gott och ont.


Sofi Fahrman har varit en stor inspiration för mig ända sedan jag satt bänkad framför tv7 för att se hennes Sofis mode. Hon har verkligen lyckats igen! Kan inte vänta på nästa bok!

KOMMENTARER

myy - blogg med kvalité .
+  

nu har vinnarna av mina tävlingar kommit upp på bloggen,

du hittar vinnarna här ;

http://myoliviaa.blogg.se/2010/july/duktig-myy.html



kolla & se om du blev dagens blogg ?

Nicole
+  

sv: tackar :)

har du haft en fin dag?



var gärna med i min nya tävling om en snygg kimono med pärlor

/Shoppaholly

Neha
+  

Har också den boken men har inte läst den

sofia
+  

kom ihåg till mig själv:

måste läsa elsas mode! :P

nicole
+  

sv: Fint här med :)



vad ska du göra idag då ?

/Shoppaholly

myy - blogg med kvalité .
+  

godmorgon :)

hur är det ?

ska du göra idag då ?



puss ♥

FlizanLizan
+  

Fin blogg :)

sofia
+  

allt är jättebra, sj? :D

Sara
+  

fin blogg! :D

allt bra med dig idag? ^^

kram ♥

myy - blogg med kvalité .
+  

det är så himla tråkigt att vara sjuk, speciellt när man är ledig.

krya på dig sötnos :)

PJOHANNAS
+  

SVAR: Hej! Allt bra?

n
+  

sv: okej , jag ska festa :)



hur går det med febern?

/Shoppaholly

nicole
+  

sv: Tyvär länkar bara finalister eller dom som vinner tävlingar



/Shoppaholly

FlizanLizan
+  

sv: så lite så och tack själv :D

Joda de e finfint sj? :)

FRIDA HJÄRTA KEVIN
+  

Den verkar ju riktigt bra :D

sofia
+  

jodå, allt är hel bra! :D

Sara
+  

sv: jobbigt, men skönt ändå! ^^

ah det är bra med mig :D

kram ♥

Anonym
+  

Åh allt bra idag? :D

frågor till frågestunden ? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till denna blogg!

Linda, 22 år ifrån Göteborg. Jag studerar Digital Design och har just nu en projektanställning som webbutvecklare. Här i bloggen kommer ni få följa mig genom mina studier inom Digital Design för att nå fram till mina mål, att bli en fastanställd webbutvecklare.



RSS 2.0