Digital design

+  

Jag har fått lite frågor om vad jag studerar och var. Så jag tänkte ta upp lite om vad det faktiskt är som jag läser.

Jag läser Digital designHögskolan Kristianstad. Det är ett program på 180 poäng och är alltså en treårig utbildning. Jag läser programmet på distans utan sammankomster, vilket betyder att jag aldrig åker till skolan någon gång utan att jag sköter alla studier hemifrån.

Hur gör man då det? Jo, lärarna lägger upp föreläsningar som filmklipp som man kan pausa och kolla på hur många gånger som helst. De lägger också upp uppgifter där det står vad som ska göras och till vilket datum den ska vara inlämnad. När man gjort uppgiften är det bara att ladda upp en mapp med alla filer i, på programmets hemsida. Mycket enkelt.

Dock passar inte studier på distans alla.  De flesta av mina kompisar säger att de aldrig skulle kunna plugga på distans pga självdisciplinen. Dock tycker jag att det fungerar bra för mig och man är så mycket mer fri när man pluggar som jag gör. Jag kan åka och luncha med en kompis och kan åka och resa, dock ska uppgiften in innan deadline. Jag brukar ändå få ihop det och bli klar och då spelar det ju egentligen ingen roll vad jag gör imellan.

Har man självdisciplin kan jag verkligen rekomendera att studera på distans!

Vill du se exakt vilka ämnen jag läser, gå då in här, och kolla på min kursplan!




KOMMENTARER

Beatrice Jakobsson (foto)
+  

sv: verkligen :)

fin blogg!

Ja, för du har ju själv varit i min situation! :D

Beatrice Jakobsson (foto)
+  

sv: Varsågod :)

det är bra med mig, hoppas det är bra med dig också!

sannas rum
+  

Sv; det är bara bra med mig (: hoppas det är bra med dig med!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till denna blogg!

Linda, 22 år ifrån Göteborg. Jag studerar Digital Design och har just nu en projektanställning som webbutvecklare. Här i bloggen kommer ni få följa mig genom mina studier inom Digital Design för att nå fram till mina mål, att bli en fastanställd webbutvecklare.



RSS 2.0