I have seen people change

+  

När jag gick på högstadiet så var jag verkligen inte någon som jag känner igen. Jag gjorde saker, sa saker och framställde mig själv på ett sätt som jag vet inte är jag. På den tiden  hade jag så lågt självförtroende och mådde väldigt dåligt. Jag ville bara vara som ALLA andra, men det var jag som gjorde det så mycket värre. Jag gjorde allt för att få vara med. Jag är inte alls stolt över den tiden, vill mest förtränga. Under gymnaset fick jag dras med den jag var på högstadiet. Det gick inte att skaka av sig, det gjorde att jag blev den personen igen för ett tag. Jag kunde inte stå emot. Det som sas om mig och om vem jag var, var starkare än vad jag var. Kanske det var jag ändå? Eftersom alla säger det.

Det är otroligt hur man kan förändras på 6 år! Gymnasiet var ändå en bra tid för mig. Jag hittade vänner för livet och hade roligt nästan hela tiden, de tre år gymnasiet pågick. Det var alltid något kul som hände som fick mig att glömma bort högstadietiden, men så kom den smygandes då och då och slog ner som en bomb framför mina fötter och så var man tillbaka på ruta 1.

Nu idag känner jag mig som den lyckligaste tjejen på jorden. Jag har världens finaste sambo som verkligen är min klippa, jag pluggar på ett program som jag tycker är superkul och jag har många fina vänner! Idag mår jag så otroligt bra!

Man säger ju ofta att man kan vara efterklok och det är väl det jag blivit, men utan den tiden hade jag nog inte varit lika stark och hårdhudad som jag är idag.

KOMMENTARER

Katrin
+  

Åååh jag känner sååå igen det där. Skönt att man inte är ensam om att ha varit vilsen ;) Vilken fin blogg du har! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till denna blogg!

Linda, 22 år ifrån Göteborg. Jag studerar Digital Design och har just nu en projektanställning som webbutvecklare. Här i bloggen kommer ni få följa mig genom mina studier inom Digital Design för att nå fram till mina mål, att bli en fastanställd webbutvecklare.



RSS 2.0